zondag 2 februari 2014

terug van weggeweest!

Lang weggeweest maar er is genoeg gebeurt en gedaan. Belton Grange bijvoorbeeld. Alle blokken aan elkaar bevestigd. Nu nog wachten op de border die deze week verzonden wordt. En de achterkant voor Belton heb ik ook al uitgezocht en gekocht natuurlijk. Want als wij een mooi lapje zien dan kunnen we het niet meer laten liggen.


Hij ligt weliswaar op zijn kop maar zelfs dan is hij prachtig. 


En de achterkant wordt van deze stof gemaakt. Ik ben verliefd!

Ik doe natuurlijk ook mee met randjeperweek. Natuurlijk is het niet maar wel heel erg leuk. Ik hou al sinds ik klein ben (ben ik nog steeds overigens) van borduren. En randje per week? wat is het nou eigenlijk vroegen vrienden mij. Ja wat is het en wat doe je er straks mee. Het is een soort merklap van 2 meter lang en ik leg hem straks ergens neer met een mooie strik er omheen. En Elsbeth neemt een mooie klos voor me mee uit Frankrijk. Een echte oude klos. Ik kijk er al naar uit. Mijn huiswerk van gisteren heb ik al weer af.



En dan ben ik ook begonnen met Di Ford's Mysterie Quilt. Het hart is zo heerlijk om te doen. Apliqueren met broderie perse of zoals ze in quiltmania vertalen "perzisch borduren". Daarvoor hebben ze vast google vertaalmachine gebruikt. Erover nagedacht is er zeker niet.

Ik heb het geduld opgebracht op 40 minuten naar een filmpje te kijken van Di Ford waarin ze uitlegt hoe het middenblok gemaakt moet worden. Maar toen ik er aan begon wat het filmpje al een beetje weggezakt en ik ging gelijk de fout in. Knipte de steeltjes niet zoals zij het had voorgedaan. En prompt ging het mis.



De steeltje werden helemaal niet mooi, allemaal rimpels. En ik was al bijna in staat om het blok in een hoek te gooien. Maar gelukkig toch de moed gevonden om het opnieuw te proberen. Daarvoor heb ik wel het lapje bijna verknipt en wie weet heb ik er later nog een stukje van nodig. Nu maar hopen dat er een stukje van overblijft in de winkel zodat ik dat kan kopen.

Inmiddels ziet het er al een stuk beter uit. Hier een paar fases van het groeiende hart.




Alle bloemen en blaadjes zijn al geknipt. Ik word vanavond opgenomen in het AMC ziekenhuis voor een bypass operatie in mijn linkerarm. Ik doe wel heel stoer maar ik ben best nerveus. Er zitten altijd risico's aan verbonden. Maar daar denken we maar niet aan. De professor gaat de operatie zelf uitvoeren en daar moeten we maar op vertrouwen. Ik neem Di Ford dus mee naar het AMC (Am See klinkt veel leuker, lijkt het net alsof je op vakantie gaat ergens in Duitsland haha).

Van mijn man heb ik ook nog het boek van Isabel Allende gekregen dus die gaat ook mee. Beetje afwisseling moet er zijn. Ik ga me niet vervelen.


Nu maar hopen dat ik morgen om deze tijd weer wakker ben uit de operatie en dat ik morgenavond op zijn minst in het boek kan beginnen. En wellicht dinsdag verder met Di Ford. Tot snel allemaal.


2 opmerkingen:

  1. Allemaal leuk wat je aan het doen bent! Heel veel sterkte im A am See, natuurlijk ben je zenuwachtig...zou wel raar zijn als je dat niet zou zijn. Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige achterkant voor je quilt. En ik hoop dat je snel met Di Ford verder kan.

    BeantwoordenVerwijderen